על דעת תורה ודעת בעלבתים // הרב אליהו מ. לוין

הרב אליהו מ. לוין 5 Comment on על דעת תורה ודעת בעלבתים // הרב אליהו מ. לוין

"הבנתו הגדולה, המבורכת והמקסימה של מנחם טוקר בעולם המוסיקה, לא הופכת אותו למאן דאמר בנושאים פוליטיים, בטח ובטח לא בנושאים ערכיים ואידיאולוגיים, בטח ובטח לא כשהוא מעז לומר על נציגי הציבור החרדי כ"אשמים" שהם לא בממשלה" | תגובת לדברים שנאמרו בשידור

פעם שותף, בקרוב "ראש ממשלת הזדון" צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קראתי ושמעתי את דבריו של השדרן החביב ר' מנחם טוקר, ברדיו ובאתר, והרגשתי נבוך מאד.

נבוך לנוכח העובדה ששדרן חרדי, ברדיו חרדי, שנכנס לכל בית חרדי – מכנה את הפוליטיקאים החרדים "אשמים" במצב הפוליטי אליו הגענו ו"אשמים" בעובדה שמוקמת ממשלת הזדון בראשות בנט-לפיד-ערבים.

כמי שמעט עוקב, לא זכור לי שר' טוקר הוא פרשן פוליטי דגול או מגיש המהדורה המרכזית. הבנתו הגדולה, המבורכת והמקסימה בעולם המוסיקה, לא הופכת אותו למאן דאמר בנושאים פוליטיים, בטח ובטח לא בנושאים ערכיים ואידיאולוגיים, בטח ובטח לא כשהוא מעז לומר על נציגי הציבור החרדי ושליחיהם האישיים של מרנן ורבנן גדולי וחכמי ישראל – "אשמים" שהם לא בממשלה.

ולמה טוקר מכוון?

כמי שעוקב אחריו, מזה זמן רב הוא טוען שהמפלגות החרדיות היו צריכות לבוא ללפיד ולבנט ולהציע להם להצטרף לממשלה החדשה, במקום אותו האיש שצפוי להתמנות לשר האוצר.

ראשית, זו שאלה שיכולים להכריע בה אך ורק גדולי ישראל.

לא פוליטיקאים, בטח לא עיתונאים ושדרנים.

שנית, וזו כבר הנקודה הפרקטית בסיפור הזה: סוד גלוי הוא במערכת הפוליטית, שמר לפיד ואותו האיש שמיועד לשר האוצר, סיכמו בתחילת הדרך על הקמת ממשלה ביחד, כשהחרדים לא יהיו חלק ממנה. אני גם מאמין לאלה שטוענים שמר נפתלי "כיפה גומי" בנט היה איתם בסוד העניין. כלומר: תוקם ממשלה עם כל מי שיהיה מעוניין להצטרף אליה – מלבד המפלגות החרדיות.

ואחרי כל זה לבוא ולטעון בשידור חי ברדיו שהפוליטיקאים החרדים "אשמים" שמוקמת ממשלה והם לא בפנים?

ואסיים במעשה ידוע: מרן הרב מבריסק זיע"א שאל פעם את שופרם של גדולי הדור, רבי משה שיינפלד זצ"ל: תגיד לי, איך אתה זוכה תמיד לכוון במאמרים שלך לדעת תורה?

נענה ר' משה שיינפלד ואמר: ידוע הרי שדעת בעלי בתים הפוכה מדעת תורה. כשעומד על הפרק עניין שצריך לכתוב עליו, אני יוצא לרחוב ושומע מה מדברים, ואני כותב ההפך ממה ששמעתי…



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    אם כבר עושים כזה פולמוס בעניין הדברים של טוקר, אז צריך להגיד את כל האמת, גפני צודק מהבחינה הזו שהתקשורת שתקה לבנט, ולא רק זה אלא שנהגה בו בכפפות של משי. זה לא חכמה לבקר רק את מנחם טוק כעורך תוכנית מוסיקה, מותר לבקר גם את אבי מימרן כעורך המהדורה המרכזית, כל כך הרבה פעמים העלה את בנט בזמנים הכי רגישים, עם כזו יראת כבוד וזהירות כלפיו, כל זה העלה את קרנו, נתן לו הזדמנויות לתחמן ולהחליק את כל התעלולים שהוא עשה כנגד החרדים, בברית אחים עם לפיד (או ווה, עד עכשיו לא הצליחו לתקן את הנזקים ועוד מלקקים את הפצעים), אחר כך כשר חינוך (אוהו מה שהוא עשה אז, רק בתחכום), ואחר כך בחבירה לגוש השינוי השמאלני רדיקלי. ורק לאחרונה עשו לו כבוד כשהזמינו אותו לפנל בנושא ההיטק החרדי, ועוד הוא יצא משם מבסוט כשאמר שהביאו לו רעיונות לגבי החרדים…וזה שנקודת זמן הכי רותחת שכולם יודעים שהוא כבר עם "הסכין בגב" של הימין והחרדים, אז ברור שהתקשורת פעלה נגד האינטרס של הציבור החרדי, גפני פשוט צודק!

    1. עם על הכבוד לגפני צודק גפני צודק, יש גם דברים שטוקר צודק בלי להיכנס לויכוח אם היה אפשר להיכנס במקום ליברמן או לא,
      עד לשבוע שבועיים אחרונים, החכי"ם החרדים די הרגישו חגבים ליד ביבי, לא דרשו ממנו בזמן לנסות להתפשר עם סער חולה השררה, וגם לא עם גנץ, הרי זה א-ב של פוליטיקה נסיגה טקטית, אם ביבי היה זז ולו לחצי שנה, היה נכנס על פי חוק גנץ, ואיזה בלגן זה יה עושה לכל גוש השינוי, מישהו חשב על זה? מספיק לראות את הפרצוף של גנץ היום איך שהוא נראה כדי להבין שהוא היה קופץ על זה (אגב, מי יודע אולי עוד לא מאוחר…)
      אז או שהחכי"ם נזכרו מאוחר, או שזה הגמדיות שלוותה אותם כבר הרבה שנים מול ביבי, והיא אותה גמדיות שמנעה מהם לעשות משהו אמיתי בנוגע לחילולי שבת, גיור רפורמים, ועוד לא שכחנו איך החרדים השתחוו לביבי כאשר ליברמן איים להפיל את הממשלה, ממש הסכימו לתת את כל מה שהוא דרש בגיוס, מי אמר להם כך להיכנע? מנחם טוקר? (ולא שמענו שכך אמרו גדולי ישראל). אז ככה טוב לומר את הדברים בשביל האיזון

    2. הבעיה שאנחנו מכירי את זה, בנט מדבר באיזה רגשנות שאופיינית לו לאיזה שדרן, עם מילות חמות ו"כנות" של דרישת שלום הציבור החרדי ןכן',
      השדרן נמס ומעלה את זה לשידור, ואז כל קולגות מאותה תחנה או מתחנה מתחרה, לא רוצים לפגר ולהפסיד אייטם ומחכים בתור מתי הברנש יעלה גם אצלם בשידור, צריך קצת יותר כבוד עצמי בתקשורת החרדית, כי הרפיסות הזו עולה ביוקר, לא מדובר על התרסה, אלא מינימום כבוד הציבור.

  2. 4

    למה בכלל להגיב לו?

    וכי אני יכול להתווכח עם מר טוקר על ניואנסים במוזיקה?

    מי הוא שיידבר על נציגנו?

    ובמחילה
    למה ר' מנחם?
    מר טוקר